goldservice

گلد سرویس

تعمیرات تخصصی تلویزیون

goldservice

تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد؛ دلایل و راه حل ها

میزان رضایت شما از گلد سرویس

جمله <<تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد>> از شکایات رایجی است که ما توسط مشتریان مختلف خود شنیده‌ایم. در این شرایط تلویزیون کارکردی همانند رادیو پیدا می‌کند که اصلاً شرایط خوشایندی نیست. نکته مهم این است که در این شرایط سعی کنید تا نگرانی زیادی را به دل خود راه ندهید. زیرا این مشکل می‌تواند تعمیر شود و شما دیگر نیازی به تعویض تلویزیون ندارید. این مشکل رایج می‌تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. مشکلات متعدد در بک لایت، خازن‌های تلویزیون، برد تیکان و … می‌تواند منجر به نداشتن تصویر تلویزیون شود. با ما در این مقاله از گلد سرویس همراه باشید تا با دلایل ذکر شده بیشتر آشنا شوید.

چرا تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد

معمولاً پس از هر مشکلی ذهن کنجکاو بشر به دنبال یک راه‌حل مناسب است. اما ابتدا باید علت وقوع یک مشکل را پیدا کرد. دررابطه‌با تصویر نداشتن در حین داشتن صدای تلویزیون نیز این امر صدق می‌کند. در چنین شرایطی معمولاً اکثر افراد از خود می‌پرسند که وقتی تلویزیون صدا دارد اما تصویر ندارد علت چیست؟

در ادامه با دلایل به‌وجودآمدن چنین مشکلی آشنا می‌شویم. البته پس از آشنایی توصیه می‌کنیم اگر تجربه تعمیر تلویزیون را ندارید به سراغ درست‌کردن تلویزیون خود نروید. زیرا ممکن است به‌اشتباه موجب خرابی بیشتر تلویزیون شوید. بدین ترتیب بهتر است این امر را به متخصصان و تعمیرکاران باتجربه بسپارید.

  • خرابی برد منبع تغذیه

منبع تغذیه در تلویزیون وظیفه دارد تا برق ورودی را بگیرد و به ولتاژ موردنیاز تلویزیون تبدیل کند. اگر بخواهیم نگاه تخصصی به وظیفه این قطعه داشته باشیم می‌توان گفت که وظیفه آن تبدیل ولتاژ ac به ولتاژ dc است. از همین رو یکی از قطعات مهم به‌حساب می‌آید.

زمانی که مشکلی برای این قطعه به وجود آید، به‌احتمال بسیار بالا تصویر تلویزیون نیز مختل می‌شود. در واقع خرابی برد منبع تغذیه از رایج‌ترین دلایل مشکل تصویر است. از آن جایی که چندان با مبحث صدا درگیر نیست در نتیجه تلویزیون هنگام خرابی برد منبع تغذیه می‌تواند صدا داشته باشد اما عملاً هیچ تصویری پخش نشود.

  • اتصالات اشتباه

یکی از دلایل عدم وجود تصویر می‌تواند اشتباه در اتصال قطعات یا سیم‌های تلویزیون باشد. در این شرایط حتماً از اتصال درست کابل‌های ورودی مطمئن شوید. اشتباه در اتصال قطعات تلویزیون بسیار نادر است که اتفاق بیفتد اما به‌هرحال ممکن است دلیل عدم وجود تصویر تلویزیون باشد.

  • تنظیمات اشتباه تلویزیون

ممکن است دلیل به وجود آمده ناشی از دست‌کاری تنظیمات تلویزیون باشد. در این شرایط اگر در تنظیمات تلویزیون اشتباهی را انجام داده باشید ممکن است تصویر آن را مختل کنید. به طور مثال گذاشتن تایم خاموشی به‌صورت خودکار برای تلویزیون یا دست‌کاری در تنظیمات روشنایی آن می‌تواند چنین مشکلی را به وجود آورد.

  • خراب‌شدن خازن‌های تلویزیون

مشکلات به وجود آمده در خازن‌های تلویزیون می‌تواند دلیلی بر نبود تصویر آن باشد. معمولاً خازن‌ها از جمله قطعاتی هستند که توسط تعمیرکاران بررسی می‌شوند. فارغ از این قطعات گفته شده، مشکل عدم وجود تصویر تلویزیون می‌تواند ناشی از خرابی در بک لایت تلویزیون و آب‌خوردگی باشد که در ادامه به توضیح مفصل آن‌ها خواهیم پرداخت.

دلایل قطع شدن تصویر در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی

قطع شدن تصویر به علت خرابی بک لایت

یکی از اصلی‌ترین دلایل قطع شدن تلویزیون، خراب‌شدن بک لایت است. تلویزیون‌های مدرن مانند LCD و LED در پشت پنل خود لامپ‌هایی دارند که این لامپ‌ها امکان دیدن تلویزیون را برای ما مهیا می‌کنند. هنگامی که بک لایت خراب شود قطع به‌یقین می‌توان گفت که تصویر تلویزیون دچار مشکل می‌شود. این مشکل در تلویزیون‌های LCD  بیشتر دیده شده است.

قطع شدن تصویر به علت آب‌خوردگی تلویزیون

ممکن است به دلیل آب‌خوردگی صفحه نمایشگر تلویزیون آسیب ببیند. این مشکل زمانی پیدا می‌شود که مایعات مختلف روی تلویزیون ریخته شود یا مایعات شوینده را به‌صورت مستقیم بر روی پنل تلویزیون پاشیده شود. در این شرایط تصویر تلویزیون دچار مشکل می‌شود.

 به طور معمول آب‌خوردگی به برد تیکان در تلویزیون صدمه می‌زند که قابل تعمیر است. البته برخی مواقع می‌توان گفت که دیگر مشکل به وجود آمده برای نمایشگر قابل تعمیر نیست. در این شرایط به دلیل گران بودن تعویض صفحه نمایشگر عمدتاً افراد ترجیح می‌دهند تا قید تلویزیون خود را بزنند و یک تلویزیون جدید را تهیه نمایند.

هزینه تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون

همان‌طور که مشاهده کردید، نبود تصویر در تلویزیون می‌تواند ناشی از دلایل مختلف باشد. در واقع در چنین شرایطی دو عامل در هزینه تعمیر قطع شدن تصویر تلویزیون تأثیرگذار است.

  1. نوع تلویزیون
  2. منبع مشکل به وجود آمده

ابتدا باید مشخص شود که نوع تلویزیون ما چیست. بالطبع برخی از قطعات تلویزیون برندهای مختلف از نظر کیفیت و مدل با یکدیگر تفاوت دارند. به طور مثال کیفیت قطعات تلویزیون سامسونگ هزینه بیشتری نسبت به یک تلویزیون تولید شده کشور خودمان دارد.

نکته دوم تأثیرگذار در فرایند قیمت‌گذاری مبحث علت مشکل است. نبود تصویر تلویزیون می‌تواند ناشی از مشکلات مختلف باشد. قاعدتاً خرابی برخی از قطعات نسبت به برخی دیگر هزینه بیشتری را در پی دارد. مثلاً اگر نبود تصویر تلویزیون ناشی از خرابی پنل تلویزیون باشد باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید.

 از همین رو نمی‌توان قیمت معینی را برای تمامی قطع شدن‌های تصویر تلویزیون در نظر گرفت. برای کسب اطلاع دقیق‌تر از قیمت نهایی تعمیر قطعی تصویر تلویزیون می‌توانید با ما تماس بگیرید. ما در سریع‌ترین زمان ممکن تعمیرکاران مجرب خود را روانه منزل‌های شما عزیزان می‌کنیم تا با تعمیر تلویزیون، لبخند رضایت بر روی لبان شما بنشانیم.


نداشتن تصویر تلویزیون در حین داشتن صدا می‌تواند ناشی از مشکلات متعددی باشد، مشکل در خازن‌ها، خرابی برد منبع تغذیه، اتصالات نادرست تلویزیون، خرابی بک لایت و آب‌خوردگی از علل به‌وجودآمدن چنین مشکلی است. به‌منظور تعیین قیمت تعمیر مشکل نداشتن تصویر در تلویزیون باید موارد مختلفی مانند علت خراب‌شدن و نوع تلویزیون در نظر گرفته شود.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها