goldservice

گلد سرویس

تعمیرات تخصصی تلویزیون

goldservice

تعمیر آب خوردگی تلویزیون امکان پذیر است؟

تعمیر آب خوردگی تلویزیون مشهد
میزان رضایت شما از گلد سرویس

خوشبختانه به دلیل داشتن متخصصین ماهر در جهت تعمیر آب‌ خوردگی تلویزیون ، موارد متعددی از این مشکل را توانسته‌ایم حل کنیم. بسیاری از تلویزیون‌ها در اثر گذر زمان، دچار مشکلات متعددی می‌شوند. اما یکی از مواردی که می‌تواند حتی برای تلویزیون‌های تازه‌خریداری‌شده اتفاق بیفتد، آب خوردگی تلویزیون است.
اصولاً این مشکل یا در اثر اشتباهات انسانی یا در اثر آب‌وهوای مرطوب به وجود می‌آید. به همین جهت بهتر است تا بیشتر با این مشکل آشنا شویم. آشنایی با این مشکل موجب می‌شود تا بتوانیم در جهت حل آن اقدامات مؤثری را انجام دهیم. در این مقاله از گلدسرویس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

تعمیر آب خوردگی تلویزیون ؛ ریخته شدن آب روی تلویزیون

ممکن است ابتدا تصور شود که آب خوردگی تلویزیون، تنها معطوف به زمانی است که مایعات مختلف بر روی تلویزیون بریزد. در واقع علاوه بر آب و دیگر مایعات مختلف، ورود و خروج هوای مرطوب نیز به داخل پنل تلویزیون موجب بروز چنین مشکلی می‌شود. پس به طور کلی تصویر برای پردازش در تلویزیون  باید از چند کانال ارتباطی عبور کند. تمام این کانال های ارتباطی به جز برد آدرس عایق هستند. به هرکدام از این کانال های ارتباطی فلت گفته می شود. برد آدرس آخرین کانال ارتباطی برای پردازش تصویر است. در واقع با پردازش برد فلت می توانیم تصویر را مشاهده کنیم. به دلیل عایق نبودن برد آدرس، نفوذ هرگونه مایع به این قسمت موجب سوختن یا خرابی آن می شود. در چنین شرایطی آب خوردگی تلویزیون ها به وجود می آید.

نشانه‌های آب خوردگی تلویزیون

اگر که نسبت به تعمیر تلویزیون آب‌خورده بی‌توجه باشید، در نهایت موجب به‌وجودآمدن آسیب‌هایی از قبیل هاله سفیدرنگ بر روی تصویر، ایجاد خطوط عمودی رنگ، قطع تصویر با وجود شنیده‌شدن صدا و … می‌شوید.

برای تعمیر آب خوردگی تلویزیون، تعمیرکاران باید تمامی فلت‌ها را بررسی کنند. در صورت اشکال درهر کدام از فلت‌ها، باید تعویض آن‌ها صورت بگیرد. آب‌خوردگی تلویزیون منجر به خرابی برد تیکان می‌شود. برد تیکان وظیفه پردازش اطلاعات تصویر را برعهده دارد. در صورت خرابی برد تیکان، موارد زیر اتفاق می‌افتد:

  • تقسیم تصویر تلویزیون به دو قسمت سیاه‌وسفید
  • تغییر رنگ‌های تلویزیون
  • قطع شدن تصویر تلویزیون
  • سفید شدن تصویر تلویزیون

اقدامات لازم هنگام آب خوردگی تلویزیون

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پیش از آنکه به بررسی اقدامات مناسب در زمان آب‌خوردگی تلویزیون بپردازیم، بهتر است نکته مهمی را به جهت پیشگیری از رخ‌دادن این اتفاق ذکر کنیم. توصیه ما این است که به‌هیچ‌عنوان مواد شوینده را مستقیم بر روی پنل تلویزیون نپاشید. این امر ممکن است موجب آب‌خوردگی تلویزیون شود. بهترین راه این است که مایعات شوینده را بر روی یک دستمال خشک بریزید. سپس دستمال را بر روی تلویزیون بکشید. از نزدیک بودن مایعات مختلف در کنار تلویزیون نیز به‌شدت بپرهیزید.

اگر که تلویزیون دچار آب‌خوردگی شد، هرچه سریع‌تر تلویزیون را خاموش کنید. خاموش نکردن تلویزیون می‌تواند آسیب‌های بیشتری را به همراه داشته باشد. برخی از افراد در این شرایط ممکن است به شما توصیه کنند که با سشوار کشیدن می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

ممکن است توصیه افراد مختلف، انتقال گرما به تلویزیون با استفاده از وسایل گوناگون باشد. در هر دو حالت توصیه می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان چنین اعمالی را انجام ندهید. هرکدام از این موارد فقط صدمه‌های بیشتری به تلویزیون شما می‌زند. در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه بیشتری می‌شوید. پس از خاموش‌کردن تلویزیون، با تعمیرکاران ماهر تماس بگیرید.

متأسفانه به دو دلیل همواره تعمیر آب‌خوردگی تلویزیون امکان‌پذیر نیست.

  1. میزان آب خوردگی تلویزیون زیاد باشد.
  2. برای تعمیر آن دیر اقدام کرده باشید.

در مورد دوم امکان تعویض پنل تلویزیون وجود دارد. اما به دلیل هزینه بالایی که دارد بهتر است به فکر خرید یک تلویزیون جدید باشید. اما قبل از آن برای تعمیر آب خوردگی تلویزیون با مرکز تخصصی گلد سرویس تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید. کارشناسان ما با مشاوره رایگان بهترین راهکار را به شما پیشنهاد خواهند کرد.

هزینه تعمیر آب خوردگی تلویزیون مشهد

هزینه تعمیر تلویزیون آب خورده

هزینه تعمیر تلویزیون آب‌خورده به موارد متعددی بستگی دارد. یکی از موارد تعیین‌کننده در هزینه آن، میزان آسیبی است که به تلویزیون وارد شده است. بر مبنای میزان آسیب وارد شده، تعمیرکاران قطعات گوناگونی را استفاده می‌کنند. هرچه قدر میزان آسیب بیشتر باشد، قطعات بیشتری نیاز است. در نتیجه هزینه تعمیر تلویزیون نیز افزایش پیدا می‌کند.

برخی اوقات آسیب بسیار زیاد است. در این مواقع تعمیر تلویزیون امکان‌پذیر نیست و باید پنل آن تعویض شود. معمولاً در این شرایط ما پیشنهاد تعویض پنل را نمی‌دهیم. زیرا به دلیل گران بودن این قطعه باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در نتیجه در صورت عدم امکان تعمیر تلویزیون، بهتر است برای خرید یک تلویزیون جدید اقدام کنید. یکی از اقدامات ما استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌ای مانند بندینگ ماشین برای تعمیر تلویزیون است. در ادامه بیشتر درباره این دستگاه صحبت می‌کنیم.

تعمیر آب خوردگی تلویزیون با استفاده از بندینگ ماشین

علاوه بر داشتن تعمیرکارانی که در تعمیر آب خوردگی تصویر تلویزیون تخصص دارند، از ماشین پیشرفته‌ای به نام بندینگ نیز برای تعمیر این مشکل استفاده می‌کنیم. با استفاده از این ماشین، فشار هوای گرم و خشک وارد پنل تلویزیون می‌شود. سپس قطعات پیشرفته این ماشین مانند نوار کوارتز و سنسورهای پیشرفته دما باعث می‌شود تا اتصالات بین فلت‌ها و PCB فراهم شود.

همچنین رطوبت و خیسی داخل تلویزیون را از بین می‌برد. این ماشین سیستم‌های پیشرفته‌ای مانند سیستم کوارتز، سنسورهای پیشرفته دما، لنز اپتیکال، دستگاه گرمادهی پیشرفته میکروسکوپی، سیستم مانیتورینگ لمسی، سیستم کنترل هوای پیشرفته، فیکسچرهای پیشرفته برای فلت‌ها، سیستم گرمادهی برای ACF  و … دارد.


آب‌خوردگی تلویزیون شامل نفوذ هوای مرطوب و مایعات به داخل پنل تلویزیون است. در صورت آب‌خوردگی شاهد قطع شدن تصویر تلویزیون، سفید یا سیاه شدن بخشی از تصویر، تغییر رنگ تصویر و … هستیم. در چنین شرایطی هرچه سریع‌تر تلویزیون را به دست یک تعمیرکار باتجربه بسپارید. ما با داشتن متخصصین مجرب، می‌توانیم تعمیر آب خوردگی تلویزیون را برای شما انجام دهیم.
خوشبختانه توانایی تعمیر آب‌خوردگی در انواع تلویزیون‌های مختلف مانند سامسونگ، سونی، ال جی و … برای ما فراهم است. علاوه بر تعمیر آب‌خوردگی، می‌توانید برای مشکلات دیگری که برای تلویزیون‌های شما به وجود آمده، به ما مراجعه کنید. تمامی تلاش مجموعه ما، نشاندن لبخند رضایت بر روی لبان شماست.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها